tiistaina, lokakuuta 23, 2007

Toisen perustamani blogin tekstit, ennen kuin poistan ne sieltä:

Unen tulkintaa

21.10.2007 - 13:25

Näkkiin taas unta. Ja nyt taas muistinkin sen unen..! Siinä matkattiin koko ajan jossakin junassa ja siellä oli varmaan kaikki ihmiset mulleki tuttuja. Paitsi yksi aviopari, joka kuoli koko ajan. Tai murhattiin koko ajan, ainakin kolme kertaa se juuri vihitty pari löydettiin murhattuna junasta ulos heitettynä. Naisella oli huntu vielä päässään ja mies piti tätä kädestä. Oli se kyllä kummaa.. Heiska Juhokin oli siellä, mutten muista yhtään että mitä se siellä teki.

Kirjassa Suuri Suomalainen Unikirja kohdassa 'kuollut' käsketään unen näkijää selvittämään, tunneside vainajaan (vainajiin), muuten uni voi toistua. En kyllä usko että toistuu kun ei ole ennenkään kuolemat yöllä toistuneet. Kirjassa sanotaan näköjään myös, ettei kukaan unissa kuole lopullisesti, ja sen minäkin huomasin kun se nuori aviopari sai kuolla ainakin kolme kertaa. Kohdassa 'murha' on kuulemma tärkeintä katsoa, kuka murhaa kenet ja miksi. Murhaaja on siis tappanut jotain korvaamattoman arvokasta -tunteen, tietoisuuden, kehtittymisen mahdollisuuden.
'Avioliitosta' ei ole oikein mitään hyötyä, koska murhattuhan oli se pari, ei liitto. Tässä kuitenkin sanotaan, että avioliitto viittaa henkiseen yhteyteen. Eikö minulla siis sitten ole mitään henkistä yhteyttä enää, koska se on murhattu?!
"Kaikki, mikä on elinvoimaista ja eteenpäin menevää voi symboloitua junassa. Juna ilmaisee vahvaa tunnetta, intohimoa ja toiminnallista seksuaalisuutta."
Eli öh siis: junastani heitettiin murhattu nuori aviopari ikkunasta ulos. Minä en tuntenut avioparia ollenkaan, olivat kai ainoat joita en tuntenut. Jos aviopari meinaa minun henkiseen yhteyteen.. kenen kanssa? Se on nyt kuitenkin murhattu peräti kolme kertaa, onkohan se tärkeäkin juttu? Siis se että pari kuoli kolme kertaa ja ne heitettiin jokaisessa kuolemassa eri ikkunoista..

Onko ikävä?

20.10.2007 - 14:27

Nyt sitte alkoi syysloma. Aurinko aloittaa loman kivasti, paistaa suoraan tietokoneen näyttöön. Eilen Petja katseli minua niin lupaavasti monta kertaa koko ajan koulussa sitten samperin loma tulee väliin. Petja kuulostaa tytön nimeltä, mutta se on venäläinen pojan nimi.

Toisaalta olen todellakin loman tarpeessa. Heiskat ja Matias ovat höykyttäneet minua kriisiin ja stressiä on. Lomalla voin vain rentoutua.. paitsi että äiti on keksinyt meille viikolle ohjelmaa. Pyysi Pasi-enoa viemään meidät "tytöt" jonnekin kivaan paikkaan. Ou jee.. En tiedä vielä mennäänkö minne, mutta tiistaina jotain kai tapahtuu. Lupasin myös eilen Anskulle, että soitan sille viikolla ja kysyn ehkä voiko se alkaa. Sen jälkeen bussissa tajusin, että tietenkin Heiskat kuulevat siitä ja lentävät Anskulle. Paitsi etteivät he saa mennä Anskulle. Sen äiti kielsi niitä tulemasta niiden kotiin sen jälkeen kun he teippasivat käytävästä löydetyt rintsikat Anskun talon ikkunaan.
Mutta nyt se seiskaluokkalainen pyärii koko ajan päässä. Se ei pilaa minun lomatunnelmaa, joka todellakin kertoo lomasta, laiskottelusta, pelkästä oleskelusta,kaverien kaa nauramisesta,Heiskojen olemattomuudesta ja nukkumisesta. Tänä aamuna nukuin jopa puoli kymmeneen. Yleensä herään viikonloppuisin jo kello kahdeksalta, mutta nyt väsytti kun tuli eilen iltapäivällä käveltyä vähän kaupoissa. Ja silloinkin ajattelin Petjaa.. Anniina pyysi mua selittämään, minkä näköinen se poika on, ja kerroin sen tosi hyvännäköisistä hiuksista, sellaisista mustista, jotka eivät ole liian lyhyet eivätkä liian pitkät. Petjan silmistäkin ehdin jotain selittää: ne on sellaiset kummalliset eikä niistä näe, ketä Petja oikein katsoo. Petja on itsekseen viihtyvä tyyppi, mutta ei silti liian ylpeä tai yksinäinen. Mutta välillä mietin, onkohan se vähän liiankin hiljainen...

Mut ei kai siinä mitään. Olen aina moikkaillut Petjaa, ja aionpa tehdä niin vastakin. Eilen Miran kaa suunniteltiin, että loman jälkeen meen pyytään siltä sen numeron, ja sitä ennen vielä vähän alkaa vaan jutustella sen kanssa. Sittenpä saatte tekin tietää, mitä tapahtuu..

Mustat lapaset

19.10.2007 - 19:45

Oltiin kaupungilla Anniinan ja Erikan kanssa. Ne tuli Kajaanista tänne vähän ostoksille ja mä menin tietenkin mukaan kun muutenkin nähdään niin kauhean harvoin. Ja mun piti ostaa itselleni lapaset, kun ne muutaman vuoden vanhemmat ovat menneet rikki eikä tuolla kylmässä kukaan pärjää pelkillä kynsikkäillä (vaikka ne kuinka hyvännäköiset ovatkin). Hennes&Mauritsilla näkkiin sellaset ihanat mustat lapaset, jotka makso just sen kuusi euroa jota mulla oli mukana, hyvät lapaset maksavat aivan kauheasti nykyään. Kävimme kuitenkin monissa muissakin kaupoissa H&M:n jälkeen, joten katselin ensin niistä paikoista, löytyisikö mitään muita lapsia. Käytiin Seppälässä, One Waylla (en uskonutkaan, että sieltä kuudella eurolla lapasia löytyisi, mutta Anniina tahtoi sinne), Mik'sissä ja jossaki.. ei kaikkia paikkoja voi muistaa. Mistään ei, ei edes Seppälästä, löytyny kuudella eurolla pienen pieniäkään lapasia, joten mentiinpä takasi Hennes&Mauretsille ja ostin ne ihanat mustat. Niiden selkäpuolella on sellaista pallomaista ommelta, vähä kuin kuhmuja.. x)

Mutta nyt mä en sitte heti saa sitä leffaa, kun käytin kaikki rahani niihin lapasiin. Mutta en mä kyllä halua olla sormet jäässäkään sen takia, että voisin vaan köllötellä sohvalla ja katsoa (aivan ihanaa) elokuvaa...

Koulukuvaus on syvältä

18.10.2007 - 12:24

Joka vuosi on joka koululla kuvaukset. Oppilaat pakotetaan kameran eteen vaikkei tämä haluaisi, mutta kun vanhemmat tahtovat nähdä lapsensa tämän ikäisenä omilla eläkepäivinäänkin. Lapsi näyttää aika varmasti hirveältä kuvassa ja häpeää itseään. Itseään on laitettu viisi vuotta peilin edessä harjan, meikkien ja hiuslakan kanssa, eikä kuvasta ikinä kuitenkaan tule hyvän näköinen. Ainakaan omasta mielestä. Aina toisen kuvat ovat parempia.
Kun odotin kuvausjonossa, tuli mulla mieleen ala-aste kun pienenpänä ei edes katsottu niitä omia kuvia, hymyiltiin kuin hullut ja jouduttiin siskon kanssa sisaruskuvaan. Olisinpa edes tajunnut tänä vuonna ottaa Miran, Katjan ja Jorin kanssa kaverikuvan.
Kirjoitan tätä nyt koulun koneelta, tulin aivan äsken kuvauksista. Kauheeta..

Heiskatkin on niin ilkeitä. Pervoja huligaaneja. Aleksi yrittää viedä multa reppua olalta kun itse roikun Juhossa kiinni yrittäen aukaista Anskun takin vetoketjun pojan päältä. Tai poikien päältä, Matias ja Juho olivat kumpikin takin sisässä. Kun Anskun tavarat jätettiin rauhaan, aloittivat jätkät kyseleen multa kaikenlaista vähemmän mukavaa epäkohteliasta. Piti olla vastaamatta kun Matias kysyy kuppikokoa ja oonko "neitsyt Maria" yms. Kauheita pentuja, vaikka silti on hauskempaa viettäää niiden kaa aikaa kuin vain seistä ulkona kylmässä. Olen niiden luokan tukioppilas, eikä ne (onneks?) jätä mua rauhaan.. :D

Miksi homot on niin hyvännäköisiä?

16.10.2007 - 18:57

Kaverit olivat ircissä törmänneet kahteen tosi söpöön poikaan, jotka kyllä harmiksi olivat homoja. Minulla ei ole koskaan ollut mitään homoseksuaaleja vastaan, mutta kun ne on niin namuja että sydämeen sattuu! <3

Pulla ja maito namskis

16.10.2007 - 18:00

Hyvä mieli tänään. Ei oikein aamulla rullannut muuten kuin äidin kaa kinastellen siitä ,milloin mun pitäis se puuro syyä. Olin just noussu ja tahdoin juua teen ensin. No eipä siitä mitään enää, liian negatiivista lukemista. Kuljin kouluun ja pihalle jäin sinne oottaan että Katja tulee. Se tais myöhästyä, mut Patja kyllä kulki mun ohitse oudosti kiertäen mun edestä mun taakse ja katso mua koko ajan.. kummaa!
Musiikkia.. Pablo kuiskaa mun korvaa, kuka hemmetti on penempikokoinen tyttö Riikan vieressä, "Kuka hän on?" Meikä vain kohottaa olkia, kun ei tiiä. Ei mahdollista, unohdin taas pyyhekumin kotiin, ihan kuin eilenkin ja taas piti Pablolta pummia. Ausku luokan edessä kertoi romantiikan aikakaudesta, siitä 1800 -luvusta. Olin korvat höröllä ,kuten viime viikolla ja eilenkin, kun oli musiikin tunteja. Silloin oli vaan barokki ja klassismi. Barokissa rakastan Vivaldia, klassismissa 'ihastuin' Beethovenin nuorempana maalattuun kuvaan, kun se oli niin hyvännäköinen ja romantiikan säveltäjistä Tsaikovskin musiikkia olenkin joskus kuunnellut, levykin löytyy. Vain kuuntelenkin klassista, niin kuuntelen minä paljon muutakin musiikkia, kuten Bleakia, HIMiä, Avril Lavignea ja Tokio Hotelia. <3

Katja laittoi hiuksiaan peilin edessä kun tulimme ruokalasta, ja mä repesin Jorin jutulle yhdestä seiskasta, jota Jori kutsuu "Letti-Jeesukseksi". Ehkä aloin nauraa enemmän sille nimelle, kuin itse tarinalle. Lähdettiin käytävässä sitten käveleen Katjan kanssa pois, mutta jouduimme kuitenkin väistämään äkkiä, kun Jori juoksi Lettiä karkuun.
Historiassa piti tehdä rastitöitä ryhmissä. Takanani istuu Pablo ja Miron, ja aattelin kysyä niiltä pääsiskä niitten ryhmään kolmanneksi. Ennen kuin ehdin kysyä, huusi Pablo opelle: "Me ollaan ryhmä!" heiluttaen kättään kolmiossa mun, Mironin ja itsensä kohdalla. En voinut aatella paljoa muuta, kuin olisi hiljaa. Kaikki katto ja Laura varsinkin oli silmät lautasen kokoisina.
"*****(< mun nimi) kans!" oli Pablon pakko jatkaa ja siinä vaiheessa minäkin otin jonkin, en muista minkä, käteeni ja heitin sen päin Pabloa ja sanoin sille, että pistää turpansa kiinni. Onneksi se ei kai kauheena ajatellu mitä sanoin, kun 'pelkäsi' niin paljon, että heittäisin häntä uudelleen (ja kyllä mieli tekikin, mutta kun olin jo sanonut niin ilkeästi, ja se olisi saanut sen muutenkin leikkimään vielä enemmän kakkosluokkalaista pentua). Eipä siitä tiimityöstä nyt kauheana tullut mitään tulosta, minä tavasin pojille sana sanasta mitä tuli kirjoittaa melkein kaikkien tehtävien kohdalla ja ne kaksi tappelivat tusseilla toisiaan uhkaillen. Huoh..

Mira ja Jori ja Ansku saivat jo välitodistuksensa. Jori oli iha innoissaan saadessaan nostettua uskonnon nuomeroaansa seiskasta ysiin niiden kolmen kurssin aikana. Menin Katjaa vastaan kuviksen luokkaan ja siellä oli kans Rebo ja Sakset. Piti vähän helpata Katjaa sen hänen työnsä valmiiksi saamiseksi jotta pääsisimme ajoissa Katjan mummun luokse. Äity on pistänyt mun pyörän jo varastoon talven ajaksi, joten pitäisi kävellä ja siinä menisi kauheen kauan. Selitin ihan innoissani siinä samalla kun liimailtiin, kuinka olin sanonut Patjalle 'hei' tuolla käytävässä ja se oli vastannu mulle 'moi'. Siinä oli ollut silloin myös entinen luokkalaseni Ville, joka varmaan pikkaisen ihmetteli kun en sitä moikannut. Patjaa mä en edes tunne melkeen ollenkaan!

Ahistaa kun menkat alko tossa pari päivää sitte.

Mentiin mummulle ja saatiin syötyä vähän pullaa. Maidon kanssa, tietenkin. Söin ainakin kuusi pullaa, vaikka aikaisemmin arkailinkin ottaa ensin toistakaan. Namskis
Mirakin tuli sinne tossa josakin vaiheessa ja lähdettiin yhtä matkaa, kyytsäsin Miran sen pyörällä Katjan kodille asti.

Unenpöpperössä

14.10.2007 - 10:23

Näkkiin kummallista unta. En edes muista sitä kokonaa, vain pätkiä sieltä täältä. Mentiin minä, Ansku ja Krisse, minä Aleksin kyydissä, Heiskojen luokse yöksi. Aattelin et tästä tulee kivaa mut lopulta me tytöt nukuttiin vain portaiden vieressä mitään tekemättä.
Toinen pätkä oli, kun Tokio Hotel tuli meidän kouluun. Tom ja Bill tulivat meidän fysiikan tunnille antamaan nimmareita. Minäkin etsin hikipäissäni itselleni paperilapun, johon kumpikin bändiläinen kirjoitti nimensä. Bill aikoi laittaa lappuun vielä omistuskirjoituksen ja mun piti tavuttaa englanniksi hänelle miten nimeni kirjoitetaan. H:n se jo osaskin, mut loppu piti sanoa, ihan kuin Pablolleki sillo joskus viime lukuvuonna.
Minä ja Katja myöhästyimme koko ajan fysiikan tunneilta, ja viimeisenä myöhästymisenä opettaja ei ollutkaan meidän Joulupukki -fysiikan opemme vaan joku kumma pappa, joka muistutti vähän Pasia, mutta ei ollut Pasi. Tän sijaisen lempimusiikkia oli Amy Diamond, ja Rebokin oli ihan rakastunut siihen minun mielestäni aivan karmeaan vinkumiseen. Rebo kutsui Amy Daimondia "Hiamondiksi" luullen, että se oikeasti sanottaisiin sillä lailla.

Benny&Joon

13.10.2007 - 14:48

Illalla näytettiin telkkarissa aivan ihana elokuva Benny ja Joon. Katsoin sen vain sen takia kun siinä oli Johnny Depp ja monet muut tulevat JD (Johnny Depp, siis)-elokuvat tulevina perjantaina ovat varmaan K-15. En saa silloin katsoa niitä kun äiti hyökkää ja kieltää. Siis siksi alunperin katsoin sen. Jos se olisi ollut tylsä tai tyhmä tai muuta, en olisi katsonut sitä loppuun ollenkaan. Ei, Benny ja Joon ei ollut tyhmä eikä tylsä filmi. Se oli todella ihana ja kiva leffa. Jos et sinä sitä katsonut, niin olisi kannattanut!
Benny oli Joonin isoveli joka hoiti mielihäiriöistä sisartaan. Pokeria pelatessa Joon sai kotiinsa Samin (Johnny Depp), joka oli myös aika kumma tyyppi. Ei häiriöinen, vaan vain outo. Nämä kaksi erikoista ihmistä sitten rakastuivat toisiinsa ja veli oli aina vain eessä. Nauroin kamalasti kohdassa, missä Sam painoi haarukat kiinni kahteen perunaan, kuin kahdeksi jalkaa, ja alkoi heiluttaa niitä steppaamaan.
Leffan jälkeen ajattelin heti vain että minun olisi pakko saada se itselleni. Sanoi äitille lähteväni tänään lauantaina etsimään tän filmin jostakin. Äiti sai kauhean raivarin. Olen kuulemma aina menossa johonkin, sen elokuvan pitäisi odottaa. Kuitenkin ennen yhtätoista tänä aamuna menin bussilla keskustaan ja löysin Benny&Joon -DVD:n vain yhdestä divarista, missään muualla ei ollut. Olin aivan masis, kun sekin ainut oli liian kallis ja suomenkielinen tekstityskin puuttui. Tahdon kuitenkin sen elokuvan, ja sen kanssa hankin. Äiti oli vielä arvellut, ettei sitä elokuvaa ole ei DVD:nä eikä videonakaan, joten silleen kävi kyllä tuuri. Rahaa saan ehkä kahden tai kolem viikon päästä enkä muutenkaan tarvitse kuin vain viitosen, niin rahat riittää filmiin. Sitten juoksen heti keskustaan ja Filmifriikkiin, mistä sen filmin löysin.
JD oli siinä filmissä todella hyvän näköinen <3

Ei kommentteja: